Elérhetőségek

8427, Bakonybél, Fő. u. 3. Tel.: 06 88/461 474, 30/48 777 68, e-mail: konyvtarbbel[kukac]gmail.com
Nyitva tartás: szerda: 15-18, szombat: 9-12

2015. május 2., szombat

Újra, újra

Hét hét után ma újra én tettem ki a táblát - vagyis végül a bakonybéli könyvkötő tette ki, kedves olvasónk, Feri barátom, mert én Ákos fiammal megerősítve mentem ma olvasószolgálni, amiből az lett, hogy az első órában a gyerekecskével a karomon láttam el a feladatot, és így nem lehet sárnehéz táblákat kitenni. Felmértem az ifjúsági részlegünk állapotát. Kupi van. Újra. Éva, aki helyettesített az elmúlt hetekben, óriási munkát végzett a szakirodalommal, mert még mindig hiányzott a könyvek nagy részének gerincéről a szakjelzet. Minden tiszteletem és egy nagy köszönet Évának! De akkor miért van mégis kupi?
Könyvtárunkat a Könyvtárellátási Szolgáltató Rendszer keretében a veszprémi Eötvös Károly Megyei Könyvtár látja el. Hamarosan (jó, ezt már mondom egy ideje...) a mi könyvtárunk elektronikus katalógusa is elérhető lesz az EKMK weboldaláról, egységes formában a többi, EKMK által ellátott könyvtáréval. Ennek érdekében a könyveket eleinte egy ide érkező könyvtáros csapat kezdte katalógusba venni, majd egy ezzel megbízott könyvtáros folytatta a munkát, de már olyan módon, hogy a könyveinket adagonként Veszprémbe szállították és a munka végeztével hozták vissza. Az utolsó két adag könyv (az ifjúsági részleg és a böngésző könyvei) visszaszállítása már nagy sietve történt, a könyvek megrázó káoszban kerültek vissza a polcra: mese, szakácskönyv, gyermeknevelés, ifjúsági irodalom ömlesztve. Először sokkot kaptam a látványtól. Augusztusra sem rakok itt rendet Ákossal a hátamon! Sajnos Éva foglalkoztatási ideje is lejárt, az pedig még kérdés, hogy valamilyen formában részt tud-e venni a további munkában.

Ami mostanában fogad, ha belépsz a könyvtárba:

  • dobozok tele könyvekkel - azok a könyvek, amelyekre új szakjelzetet kell ragasztani, illetve azok, amelyek selejtezésre kerültek;
  • minden rendszert nélkülözve a polcokra rakott könyvek halmai az ismeretterjesztő irodalomnál - ezek a könyvek arra várnak, hogy mindet átnézzem, nem változott-e a besorolása ahhoz képest, amit a könyv gerincén korábban feltüntettünk. (Eleinte még el voltunk kényeztetve, a kolléga jelölte, ha jelzetváltozás történt, de sajnos a vége felé már nem.) A módosítások elvégzése után pedig könyvtári rendben vissza kell tenni a könyveket a polcokra. Álmaimban itt jelzőtáblácskák és könyvtámaszok is vannak a polcon...
  • ugyanilyen káosz a böngészőben is - ez az ajtóval szemben álló könyvespolcon kapott helyet, itt találhatóak (majd) pl. a szakácskönyvek, a gyermekneveléssel, párkapcsolattal foglalkozó könyvek, a kertészkedés, állattartás témájú könyvek - ezekkel ugyanaz a teendő, mint az ismeretterjesztő könyvekkel, és színes jelzéssel is szeretném ellátni őket;
  • és ugyanilyen káosz az ifjúsági irodalom és a mesekönyvek polcain. 

Ki hinné, hogy egy könyvtárban ennyi meló is lehet, igaz?! 


Így Ákost befészkeltem a fotelek alkotta vacokba én pedig nekiláttam a rendrakásnak. Ma nagyjából végeztem az ifjúsági irodalommal. A többi pedig majd szépen sorra kerül. Ha akad egy-két lelkes önkéntes, aki szombat délelőttönként segít, örömmel fogadom!

Dóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése